آیا صنعت بیمه توانایی پذیرش این حجم از نمایندگان را دارد؟
در حال حاضر تعداد شرکت های بیمه و در نتیجه تعداد نمایندگان در سراسر کشور به خصوص تهران افزایش چشم گیری داشته است که همگی تحت قوانین بیمه مرکزی و زیر نظر شرکت های بیمه خود در حال فعالیت هستند.
شاید ادعای بیجایی نباشد اگر بگوییم که صنعت بیمه صنعت بسیار بزرگ و در کشور ما هنوز بکر است و جای کار بسیاری دارد. فضای مناسبی است برای کسب درآمد اگر بدانید چگونه و از کجا و با چه اطلاعاتی وارد آن شوید.
صنعت بیمه آنقدر بزرگ است و جا برای فعالیت دارد که به جرات می توان گفت این تعداد نماینده برای این بازار کم است اما مشکل اینجاست بیشتر نماینده ها روی رشته های سهل الوصول با آورده های خرد و ناچیز تمرکز کرده اند و به دلایلی چند از جمله عدم آگاهی در مورد رشته های دیگر، نداشتن پیشنهاد مناسب برای صاحبان مشاغل مختلف و البته عدم ریسک پذیری در رشته هایی فعالیت می کنند که مردم بالاجبار موظف به خرید بیمه هستند از جمله ثالث. همین امر یعنی صرف نکردن انرژی برای قرار گرفتن در بازارهای سودآور و نیاز به کارشناس مجرب بیمه و تاکیدا عدم تبلیغات موثر و مناسب برای شناخته شدن در این صنعت، بازار کوچکی برایشان ساخته است که با افزایش تعداد نمایندگان هر روز بازارشان تنگ تر می شود و ناراضی تر از روز پیش.
نمایندگی بیمه شغل و راحت بی دردسری نیست اما وقتی متخصص بیمه شوید جایگاه مناسبی در این صنعت می یابید. بیمه از کمبود کارشناس و متخصص رنج می برد و بازار بیمه سهم نمایندگانی است که در این میان اطلاعات خود را افزایش می دهند و در رشته ی بیمه ای مورد فعالیت خود متخصص هستند.
نارضایتی بخشی از نمایندگان از نبود بازار و کمبود مشتری دلیل بر عدم توانایی پذیرش این حجم از نمایندگان در صنعت بیمه نیست بلکه استفاده از راهکارهای مناسب، استفاده از ابزار مناسب تبلیغاتی برای شناخته شدن، همفکری با مشاوران این حوزه و حضور با آگاهی در هر شغلی می تواند موفقیت را تضمین کند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.