جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بیوگرافی من
    • درباره من
    • تاریخچه من
    • گالری
  • دوره ها
  • مقالات
  • دانلود ها
    • ویدیو ها
    • پادکست ها
  • کتاب ها
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • درباره آکادمی
    • دعوت به همکاری
    • اعضای خانواده صمیمی ما
    • قوانین سایت
  • باشگاه همراهان

همین الآن از تخفیف ویژه ما استفاده کنید ...

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید
دوره های کاربردی نمایندگان بیمه

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟ کلیک کنید

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:30)

ثبت نام

برای ثبت نام روی این لینک کلیک کنید
عابدین کریمی
  • خانه
  • بیوگرافی من
    • درباره من
    • تاریخچه من
    • گالری
  • دوره ها
  • مقالات
  • دانلود ها
    • ویدیو ها
    • پادکست ها
  • کتاب ها
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • درباره آکادمی
    • دعوت به همکاری
    • اعضای خانواده صمیمی ما
    • قوانین سایت
  • باشگاه همراهان
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
ورود / ثبت نام
0

هنر ایجاد انگیزه

1401-07-29
ارسال شده توسط مهدی چراغ
مقالات

هنر ایجاد انگیزه ، مؤسسه مطالعات نیروی انسانی انگلیس ادعاکرده که واژه «انگیزش» جزء شش واژه مهم کاربردی در اسناد تجاری است.

در ادامه این مدعا آمده است که استفاده از واژه انگیزش به معنای درک و فهم آن نیست. در بررسی که به وسیله شرکت سهامی عام با مسئولیت محدود «گروه گراس روت» بر روی ۵۰۰ شرکت از ۱۰۰۰ شرکت طراز اول انگلیس بعمل آمده، مشخص شد که ۹۵ درصد از شرکت هایی که به برسی مزبور پاسخ داده اند معتقد بودند که کارکنان آنها می توانسته اند با انگیزه تر باشند.

مهمترین کار، کار در مدیریت امور، ایجاد انگیزه در سایرین است. این وظیفه شامل توانایی برقراری ارتباط، الگو شدن، به دست آوردن بازخورد، درگیر شدن، تسلیم مسئولیت ها، توسعه و آموزش، اطلاع رسانی، ارائه کارها و فراهم نمودن پاداش مناسب است.

همانطور که می دانید انسان ها بطور طبیعی به نبال هدف هستند و به نطر می رسد که تمام موفقیت های چشمگیر جهانی از طریق افرادی با انگیزه های قوی حاصل شده است. همه ما در جهانی پر از پیچیدگی های روزافزون با فن آوری های بالایی که تحت کنترل خودمان است، زندگی می کنیم. پیشرفت ما در زمینه کامپیوتر، ریز تراشه ها، اینترنت و توسعه در زمینه های پردازش اطلاعات الکترونیکی بسیار حیرت انگیز هستند.

موفقیت چنانچه همه اطلاع داریم یک دستاورد گروهی است. موفقیت های چشمگیر به ندرت حاصل تلاش یک فرد است. موفقیت حاصل حمایت، راهنمایی، همکاری، اندرز، خواست و تعهد دیگران و نیز خود فرد است.

انگیزه درونی، حقیقتی است که همیشه پشتوانه ای برای موفقیت ها و پیروزی های انسان بوده و خواهد بود. برای ساخت و یا حفظ انگیزه های شخصی خود ، داستان هایی را جستجو کنید که درباره موفقیت باشد و این داستان ها به سن، رنگ، اعتقادات، یا موقعیت شما بستگی چندانی ندارد.

انگیزش: عملی احتیاری در یک مسیری تعیین شده است.

انگیزش یعنی کسی را به انجام کاری وادار کردن به خاطر اینکه او خود می خواهد آن کار را انجام دهد. منش انگیزه، راه و روشی است که مردم طبق آن فکر و احساس می کنند. این در واقع اعتناد به نفس آنها، باوری که به خودشان دارند و طرز تلقی آنها از زندگی می باشد که ممکن است منفی یا مثبت باشد. حالتی است که چگونگی احساس آنها در مورد آینده و واکنش آنها را به وقایع گذشته نشان می دهد. همه ما در مسیر انجام کارهایمان گه گاهی باید مطمئن شویم که منش درستی داریم یا نه.

یک شخص با انگیزه مطمئناً ظاهری آراسته خواهد داشت ، موهایش بسیار مرتب به نظر می رسد ، کفش هایش تمیز می باشد و لباس هایش انگار تازه اتوشویی داده شده و کاملاً اتو کشیده است. بنابراین افراد باانگیزه از ظاهر خود مراقبت می کنند.

یک شخص با انگیزه به این شکل با علاقه و اشتیاق ارتباط برقرار می کند. یک شخص انگیخته در مورد آینده و چیزهایی که می خواهد انجام دهد و برنامه ریزی هایی که برای این کارها کرده است، صحبت می کند. برای او گذشته بع عنوان یک تجربه مورد استفاده قرار می گیرد تا فرصت ها را غنیمت شمرده و آنها را به موفقیت تبدیل کند. بنابراین شخص با انگیزه اشتیاق به زندگی دارد. و از زندگی کردن شادمان است.

و فراتر از همه اینها شخص با انگیزه را می توان به راحتی به عنوان یک فرد مثبت توصیف کرد. و این خصوصیات ظاهری منش انگیزش است:

۱- مثبت

۲- برانگیخته به واسطه یک هدف

۳- امیدوار به موفقیت

این خصوصیات تولید انرژی می کنند. شخص با انگیزه به نظر می رسد که مقدار فراوانی انرژی دارد. این گفته را شنیده اید که می گویند: اگر می خواهی کاری را انجام دهی از کسی بخواه که سرش شلوغ باشد.

قوانین انگیزش
در این مقاله قصد داریم قوانین مربوط به ایجاد انگیزه را بررسی کنیم. ممکن است شخصی بگوید که این ها بشتر اصول هستند تا قوانین. اما ما ترجیح دادیم که از کلمه قانون استفاده کنیم زیرا تلویحاً بدین معنی است که اگر آنها را زیر پا بگذارید، مجازات می شوید.

قانون اول: ما باید دارای انگیزه باشیم تا بتوانیم دیگران را برانگیزانیم.
اگر شما خودتان، آدم با انگیزه ای نباشید، غیر ممکن است بتوانید در شخص دیگری انگیزه ایجاد کنید.

قانون دوم: ایجاد انگیزه نیازمند هدف است.
ایجاد انگیزه، در هر فرد، تیم یا گروه بدون هدف مشخص و روشن غیر ممکن است. مهم این است که به خاطر داشته باشیم، اهداف طولانی مدت، تأثیر فوری ای ندارند. انگیزش در رابطه با تلاش به سوی آینده است و بدون مقصد، هدفی هم وجود ندارد.

قانون سوم: انگیزه زمانی که ایجاد شده تا ابد باقی نمی ماند.
این قانون ریشه در سوء قضاوت مدیریتی رایج است. باید بدانید که انگیزه و این احساس گرم ادامه نمی یابد. این کار شبیه باد کردن یک بادکنک است که اگر بادکنک را گره نزنید، باد آن خارج می شود. انگیزش باید فرآیندی پیوسته باشدو تقویت کننده ای سالی یک بار نیست.

قانون چهارم: ایجاد انگیزه کردن به تأیید و تحسین نیاز دارد.
اینکه مردم احساس ارزش و احترام کنند، بسیار مهمتر از پول می باشد. کارمندان شرکت ها را ترک نمی کنند، آنها انسان ها را ترک می کنند. مردم برای دریافت تعریف و تحسین بیشتر از هر چیز دیگری در زندگی تلاش می کنند. تأیید کردن افراد می تواند یک تعریف یا تعارف باشد.

قانون پنجم: مشارکت داشتن در امور عامل برانگیختن است.
این قانون تقریباً در هر محیطی که مردم به راستی کارا هستند، خود را نشان می دهد. این که مردم عقیده ای داشته باشند و آن را دنبال کنند نکته ای حیاتی است. اگر مدیران بیشتری فقط به سخنان کارمندان خود گوش فرا دهند، شرکت هایشان پرثمرتر خواهد شد.

قانون ششم: با مشاهده پیشرفت هایمان، انگیزه ما تقویت می شود.
این قانون یکی دیگر از قوانینی است که باید آن را کاملاً درک کنید، وقتی پیشرفت هایمان، حرکت های روبه جلو و موفقیت های خود را می بینیم، با انگیزه تر می شویم. یکی از ویژگی های بشر این است که وقتی خودش را در حال موفقیت می بیند بدون شک با انگیزه تر می شود.

قانون هفتم: چالش ها تنها زمانی انگیزه به وجود می آورند که قادر به پیروزی باشند.
اگر باور عموم این باشد که رسیدن به هدفی غیرممکن است، نتیجه این طرز تفکر، کاهش انگیزه خواهد بود. مبارازات، رقابت ها و چالش ها بی نهایت مؤثر هستند و به یقین الهام بخش فعالیت های بزرگتری برای افراد خواهند بود. اما کسانی که در این رقابت ها شرکت می کنند باید به این حقیقت باور داشته باشند که آنها برای برنده شدن شانس دارند.

قانون هشتم: هر شخصی یک فیوز انگیزشی دارد.
این قانون می گوید که هر شخصی را می توان باانگیزه کرد. اگر چه هر فردی این فیوز را دارد اما ما نمی دانیم که این فیوز در چه نقطه ای روشن خواهد شد.

قانون نهم: عضو یک گروه شدن ایجاد انگیزه می کند.

این قانون بر اهیمت احساس تعلق داشتن افراد به گروه تأکید می کند. هر قدر گروهی که به آن ملحق می شوید کوچکتر باشد، وفاداری، انگیزه و تلاش افراد گروه بیشتر می گردد. در سازمان ها تیم ها در حوزه کاریشان شکل می گیرند: بخش تولید، بخش بازاریابی، بخش فروش و … و جایی که احساس تلق داشتن به گروه به وجود می آید، یک مدیر انگیزشی موفق، فعالیت های فوق برنامه ای را ترتیب خواهد داد تا با این کار، کارمندانش را به هم نزدیکتر سازد.

قانون دهم: رهبری الهام بخش انگیزش است.

رهبران با اعمالشان الهام بخش مردم هستند. رهبران ریسک می کنند، البته ریسک هایی که محاسبه شده است. آنها دائماً در جستجوی چالش ها و فرصت های جدید هستند. افراد با داشتن رهبران الهام بخش، انگیزه بیشتری پیدا می کنند و وفادارتر و حامی تر خواهند بود.

منبع: کتاب هنر ایجاد انگیزه – ریچارد دنی

قبلی نیروی رابطه
بعدی ۱۵ روش برتر و موثر استراتژی ارتباطی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • پادکست
  • مطالب
  • مقالات
  • نمایندگان
  • ویدیو
پشتیبانی

عابدین کریمی | مربی ارتباطات | توسعه فردی | فروش

ما به بازاریابان، نمایندگان و مدیران فروش بیمه از طریق تبلیغات، بازاریابی، فروش، برندینگ و توسعه فردی کمک می کنیم تا شتابدهدی بیشتری داشته باشند.
دسترسی سریع
  • دوره ها
  • اخبار
  • تماس با ما
  • تهران، یوسف آباد ، خیابان اسدآبادی، بعد از تقاطع فتحی شقاقی، پلاک 78، طبقه دوم
  • 02188107420
  • info@abedinkarimi.i
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد برنامه های ما مطلع باشید.

نمادها
حقوق مادی و معنوی محتوای وبسایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای مجموعه عابدین کریمی محفوظ است. © راه اندازی توسط سورین نت مشاهده نمونه کارها و خرید قالب
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://abedinkarimi.ir/?p=8256
ورود ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به را تایپ کنید
ثبت

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
ورود با گذرواژه یکبار مصرف
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:30)
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:30)
بازگشت به ورود

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:30)
بازگشت به ورود
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

دوره ها

  • 4 دوره

کتاب ها

  • 6 محصول
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Facebook Twitter Youtube Instagram Whatsapp
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

عابدین کریمی | مربی ارتباطات | توسعه فردی | فروش

آکادمی عابدین کریمی

  • 02188107420
  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 15
  • info@abedinkarimi.ir